Τρίτη 5 Απριλίου 2011

Τους "τζαμπατζήδες" του ηλεκτρισμού φοβούνται οι εταιρείες της λιανικής

Σοβαρό πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη λιανική του ρεύματος (της ΔΕΗ περιλαμβανομένης) με τους εξ ανάγκης ή κατά σύστημα «μπαταχτσήδες» καταναλωτές οι οποίοι αξιοποιούν το γεγονός ότι υπάρχουν πλέον περισσότεροι του ενός πάροχοι, καθώς και το ότι δεν υπάρχει σύστημα ενημέρωσης για το «ιστορικό» κάθε πελάτη. Aυτό που παρατηρείται δηλαδή είναι το εξής: καταναλωτές (εμπορικοί κατά κανόνα) που προμηθεύονται ρεύμα από μια εταιρεία να μην εξοφλούν τους λογαριασμούς τους, να εξαντλούν τα περιθώρια που εκ των πραγμάτων τους δίνονται και, όταν φτάνουν στο σημείο όπου απειλούνται με διακοπή ρεύματος ή ακόμα και όταν έχει διακοπεί το ρεύμα τους, να απευθύνονται σε άλλη εταιρεία, να συνδέονται μαζί της, να «φεσώνουν» και αυτήν κ.ο.κ. Η πρακτική αυτή είναι εφικτή καθώς δεν τηρούνται στοιχεία με την καταναλωτική συμπεριφορά και τα πιθανά χρέη κάθε πελάτη προς τους προηγούμενους παρόχους, έτσι ώστε να ενημερώνονται οι εταιρείες πριν προχωρήσουν σε σύμβαση μαζί του. Σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν στελέχη των ιδιωτικών εταιρειών λιανικής ρεύματος, οι «τζαμπατζήδες», προφανώς και λόγω της οικονομικής κρίσης, έχουν αυξηθεί κατά πολύ, φτάνοντας σήμερα ακόμα και στα επίπεδα του 5 – 6 % των πελατών. Υπάρχει μάλιστα φόβος ότι το φαινόμενο θα επεκταθεί, ακόμα και στο πλαίσιο του «άτυπου» κινήματος «δεν πληρώνω». Το ζήτημα απασχολεί έντονα τη ΔΕΗ η οποία, πέραν των δικών της πελατών, δέχεται τις περισσότερες φορές τους καταναλωτές που φεύγουν «κακήν κακώς» από τους ιδιώτες και βρίσκουν εκ νέου «καταφύγιο» στη ΔΕΗ της οποίας απαξιώνουν το πελατειακό χαρτοφυλάκιο. Σε μια προσπάθεια ελέγχου της κατάστασης, η διοίκηση της ΔΕΗ έχει αποφασίσει να εισηγηθεί στη PAE τη δημιουργία ενός μητρώου καταγραφής των κακοπληρωτών που θα λειτουργεί κατά τα πρότυπα του τραπεζικού «Tειρεσία». Στο μητρώο αυτό, με αυτοματοποιημένες διαδικασίες, θα έχουν πρόσβαση όλοι οι προμηθευτές, γεγονός που θεωρείται ικανό να περιορίσει σημαντικά το φαινόμενο. Σε κάθε περίπτωση πάντως και ανεξάρτητα από την προσπάθεια να περιοριστεί το φαινόμενο με τη δημιουργία «ηλεκτρικού Τειρεσία», υπάρχει ένα ακόμα μεγάλο ποσοστό ανεξόφλητων λογαριασμών που προέρχεται όχι από κακοπληρωτές αλλά από νοικοκυριά που αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στα αυξημένα κόστη ζωής και από μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που κλείνουν λόγω της οικονομικής κρίσης. Στο πλαίσιο αυτό, στη ΔΕΗ αλλά και στις ιδιωτικές εταιρείες, υπάρχει εντολή να λαμβάνονται υπόψη και κάποια σοβαρά κοινωνικά κριτήρια πριν τη διακοπή του ηλεκτρικού, ενώ ο χρόνος «ανοχής» για την αποπληρωμή των λογαριασμών έχει επεκταθεί στις 60 – 70 ημέρες. ΠΗΓΗ: www.energypress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...