Την επιβολή χρεώσεων στους ανταγωνιστές της που προχωρούν σε επιλεκτική επιλογή πελατών, ζήτησε από την κυβέρνηση η ΔΕΗ, σύμφωνα με δηλώσεις του γενικού διευθυντή εμπορίας στο πρακτορείο Reuters.Σύμφωνα με τον Χρήστο Ποσειδών, γενικό διευθυντή εμπορίας της ΔΕΗ, οι χρεώσεις πρόσβασης θα έχουν τη μορφή αποζημίωσης προς τη ΔΕΗ για την αντιστάθμιση του μονοπωλιακού κόστους και παροχής φθηνής ηλεκτρικής ενέργειας σε ορισμένους πελάτες της.
Εάν επιβληθούν οι χρεώσεις θα υπάρξει ανταγωνισμός επί ίσοις όροις στην λιανική αγορά ηλεκτρισμού μεταξύ της ΔΕΗ, τα τιμολόγια της οποίας ελέγχονται από την κυβέρνηση, και των νεοεισερχόμενων παιχτών που αυτή τη στιγμή επωφελούνται από τις χαμηλές τιμές χονδρικής. "Αυτός δεν είναι υγιής ανταγωνισμός", δήλωσε ο κ. Ποσειδών, "Η δομή των τιμολογίων της ΔΕΗ διευκολύνει πολύ τους ανταγωνιστές της στο να κερδίσουν πελάτες".
Η ΔΕΗ υποστηρίζει ότι είναι υποχρεωμένη να υπερτιμολογεί εμπορικούς πελάτες, όπως τα σούπερ μάρκετ, για να αντισταθμίσει τις χαμηλές χρεώσεις που παρέχει σε βιομηχανίες υψηλής τάσης και σε αγρότες.
Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) και η κυβέρνηση αναμένεται να αποφασίσουν για τη πρόταση αυτή αργότερα φέτος. Η ΡΑΕ φαίνεται να τηρεί θετική στάση προς την ΔΕΗ.
"Όσο δεν αίρεται αυτή η στρέβλωση, μπορεί να γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης από άλλους παρόχους", δήλωσε αξιωματούχος στην ΡΑΕ που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του.
Τον περασμένο μήνα, η αυστριακή Verbund αμφισβήτησε το μονοπώλιο της ΔΕΗ στην λιανική αγορά ενέργειας υπογράφοντας συμφωνίες παροχής με τρεις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Ανταγωνιστές όπως η Verbund που αγοράζει φθηνή ενέργεια στην χονδρική -- οι τιμές έχουν μειωθεί κατά το ήμισυ το τελευταίο 12μηνο -- προσφέρει χαμηλότερες χρεώσεις από τη ΔΕΗ, διατηρώντας ταυτόχρονα πολύ υψηλό περιθώριο κέρδους, σύμφωνα με την κρατική επιχείρηση.
Η αγορά στην οποία απευθύνονται οι ανταγωνιστές της ΔΕΗ ανέρχεται στα περίπου στα 400 εκατ. ευρώ.
"Ο τρόπος που λειτουργεί τώρα το ελληνικό σύστημα ηλεκτροπαραγωγής προσφέρει εύκολη λεία στους ανταγωνιστές", δήλωσε ο κ. Πάρης Μαντζαβράς, αναλυτής της HSBC.
Τα σούπερ μάρκετ Βερόπουλος, Σκλαβενίτης και ΑΒ Βασιλόπουλος, στα οποία αναλογούν πωλήσεις ηλ. ρεύματος ύψους 18 εκατ. ευρώ ετησίως, υπέγραψαν συμφωνία με την Verbund, προκειμένου να μειώσουν το κόστος και να αντιμετωπίσουν την παγκόσμια ύφεση.
"Η πίεση που δεχτήκαμε λόγω της κρίσης μας ανάγκασε να μειώσουμε το κόστος και να στραφούμε σε άλλους παρόχους", τόνισε ο κ. ο Γιώργος Μιχελής, στέλεχος της Βερόπουλος.
Η Verbund είναι αισιόδοξη ότι θα αυξήσει τους πελάτες της και αναφέρει ότι οποιεσδήποτε ρυθμιστικές αλλαγές πρέπει να συμβαδίζουν με τους κανονισμούς περί ανταγωνισμού της ΕΕ. "Θέλουμε να αποτελέσουμε τον κυρίαρχο εναλλακτικό πάροχο στην ελληνική αγορά", δήλωσε ο Thomas Baechle, διευθύνων σύμβουλος της θυγατρικής της Verbunds στην Ελλάδα, ΑΡΤ Energy, στο Reuters.
ΠΗΓΗ http://www.axiaplus.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου