Το 1 δισ. ευρώ αγγίζουν οι επενδύσεις της ΔΕΗ στον τομέα των δικτύων τα δύο τελευταία χρόνια με το 30% να αφορά σε ενισχύσεις υποδομών προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα της ηλεκτρικής ενέργειας που φθάνει στους καταναλωτές (οικιακούς, εμπορικούς, βιομηχανικούς) καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους αλλά και για να αντιμετωπιστεί η υψηλή αύξηση της ζήτησης τις δύσκολες ημέρες του καλοκαιριού.
Οι εφιαλτικές ημέρες του Ιουλίου του 2007, όταν καταναλωτές και ΔΕΗ, δοκιμάστηκαν από τον παρατεταμένο καύσωνα ανέδειξε τα προβλήματα του «γερασμένου» δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας κυρίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη καθώς η μέση αύξηση του φορτίου στην επικράτεια έφτασε στο 17%.
Στις αρχές του 2008, με βάση μελέτες που έγιναν, η ΔΕΗ ξεκίνησε να υλοποιεί πρόγραμμα επενδύσεων προκειμένου να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει συνθήκες ανάλογες με αυτές του καλοκαιριού του 2007 αλλά και να βελτιώσει την ποιότητα της ενέργειας.
Μόνο στην Αττική και κυρίως στον αστικό ιστό, από τον περασμένο Σεπτέμβριο μέχρι και τον Ιούνιο του 2009 δημιουργήθηκαν νέα υπόγεια δίκτυα μέσης τάσης μήκους 250 χιλιομέτρων και αντικαταστάθηκαν 80 χιλιόμετρα παλαιών και φθαρμένων καλωδίων.
Σε ό,τι αφορά τη Χαμηλή Τάση, χρειάστηκαν 330 χιλιόμετρα καλωδίων για την κατασκευή νέων δικτύων ενώ δημιουργήθηκαν 230 νέοι υποσταθμοί μέσης προς χαμηλή τάση , όταν όλα τα προηγούμενα χρόνια η ΔΕΗ προχωρούσε στην κατασκευή 50 -60 νέων σταθμών ανά έτος.
Οπως σημειώνει ο γενικός διευθυντής Διανομής της ΔΕΗ, Δημήτρης Λαθούρης, η πολιτική αυτή θα συνεχιστεί για τα επόμενα 5 χρόνια, σύμφωνα με τα όσα προβλέπει το επιχειρησιακό σχέδιο της Επιχείρησης καθώς στόχος είναι να γίνει το δίκτυο της ΔΕΗ καλύτερο από το μέσο ευρωπαϊκό.
«Μας ενδιαφέρει η συνεχής και ποιοτική ηλεκτροδότηση όλων των πελατών, όλες τις μέρες του χρόνου και όχι μόνο τις 5 - 10 μέρες που μπορεί να έχουμε καύσωνα. Και για το λόγο αυτό επενδύουμε ως ΔΕΗ στον τομέα της Διανομής» τονίζει ο Δ. Λαθούρης.
Η πρόοδος της ΔΕΗ στον τομέα της ποιότητας, τα δύο τελευταία χρόνια, είναι χαρακτηριστική όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία.
Σε ό,τι αφορά την ποιότητα εξυπηρέτησης πελατών έχει μειωθεί σε 45 από 90 ημέρες το διάστημα που απαιτείται για να συνδεθεί ένας πελάτης αν χρειάζεται να δημιουργηθεί νέο δίκτυο. Όταν η νέα σύνδεση γίνεται υφιστάμενο δίκτυο, τότε απαιτούνται 18 ημέρες όταν πριν από δύο χρόνια ο πελάτης «έβρισκε το φως του» σε 31 ημέρες. Παράλληλα, τη στιγμή που γίνεται η αίτηση σύνδεσης, η ΔΕΗ ενημερώνει τον πελάτη για το χρονικό διάστημα που απαιτείται.
Ένας άλλος πολύ σημαντικός δείκτης, είναι αυτός της ποιότητας ενέργειας, με τον οποίο μετράται ο ετήσιος χρόνος που μένει ο κάθε πελάτης χωρίς ρεύμα λόγω βλάβης. Σήμερα, ο κάθε Ελληνας δεν ηλεκτροδοτείται λόγω βλάβης για 160 λεπτά ετησίως, κατά μέσο όρο, όταν πριν από δύο χρόνια ο χρόνος αυτός έφτανε τα 270 λεπτά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου