Τετάρτη 9 Μαρτίου 2011

"Χαμόγελα" από 1.500 επιστροφές πελατών στο πρώτο δίμηνο

Μεγάλες επιστροφές στο κρίσιμο πελατολόγιο των εμπορικών πελατών μέσης τάσης σηματοδότησε το πρώτο δίμηνο του έτους για τη ΔΕΗ. Σύμφωνα με πληροφορίες του Energypress η εταιρεία τον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο, εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τις δυνατότητες που της έδωσε η καθιέρωση των νέων τιμολογίων που μειώνουν σημαντικά τις χρεώσεις στους εμπορικούς πελάτες μέσης τάσης και είναι ευθέως ανταγωνιστικά των τιμολογίων των ανεξάρτητων προμηθευτών .
Ήδη η ΔΕΗ μετρά από τις αρχές του έτους 1.300 επιστροφές εμπορικών πελατών που είχαν αποχωρήσει τα προηγούμενα χρόνια προς τον ανταγωνισμό. Πρόκειται όπως τονίζουν πηγές της επιχείρησης για ένα «απίστευτο» νούμερο, το οποίο όμως δεν οφείλεται μόνο στα νέα τιμολόγια της επιχείρησης.
Πληροφορίες θέλουν το νέο γενικό διευθυντή εμπορίας της ΔΕΗ Λάζαρο Καραλάζο να βρίσκεται σε συνεχείς επαφές με καταναλωτές που είχαν αποχωρήσει από το πελατολόγιο της ΔΕΗ, από όταν τέθηκαν σε εφαρμογή τα νέα εμπορικά τιμολόγια της ΔΕΗ. Ο ΓΔ Εμπορίας έχει εγκαινιάσει επιθετική εμπορική πολιτική και συναντά ξεχωριστά έναν, έναν τους πελάτες που επιδιώκει η εταιρεία να επαναφέρει στο «δυναμικό» της.
Η ΔΕΗ πάντως έχει ακόμη πολύ δρόμο να διανύσει, με δεδομένο ότι οι απώλειές της στους εμπορικούς πελάτες ξεπερνούν τα τελευταία χρόνια τους 65 χιλιάδες καταναλωτές, ενώ ήδη έχουν ξεκινήσει διαρροές και σε άλλες κατηγορίες πελατών όπου τα νέα τιμολόγια πλέον επιτρέπουν τη δραστηριοποίηση των ανεξάρτητων προμηθευτών.
Ποιοι επέστρεψαν
Σύμφωνα λοιπόν με πηγές της ΔΕΗ, έχουν ήδη επιστρέψει ηχηρά ονόματα, που το προηγούμενο διάστημα είχαν επωφεληθεί από τα ευνοϊκά τιμολόγια που προσέφεραν ανταγωνιστές ανεξάρτητοι προμηθευτές. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται δύο γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, μια γνωστή λιανεμπορική αλυσίδα πολυκατάστημα και μία ξενοδοχειακή αλυσίδα.
Εκτός όπως από τους εμπορικούς πελάτες, στο ενεργητικό των δύο πρώτων μηνών του έτους, η ΔΕΗ καταγράφει επιστροφές και οικιακών πελατών. Πρόκειται για περίπου 200 οικιακούς πελάτες, με μεγάλες καταναλώσεις, που είχαν φύγει από τη ΔΕΗ επωφελούμενοι από τα παλαιότερα οικιακά τιμολόγια των ανεξάρτητων προμηθευτών που προσέφεραν εκπτώσεις μόνο σε μεγάλες καταναλώσεις.
Οι εξελίξεις στου διμήνου Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου, ανεβάζουν αρκετά τον πήχη των προσδοκιών, στους κύκλους της ΔΕΗ, οι οποίοι μέχρι σήμερα είχαν αρκεστεί να αναφέρονται σε «ανάσχεση των διαρροών» και απέφευγαν να μιλήσουν για επιστροφές πελατών. Το γεγονός ωστόσο ότι μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα από την εφαρμογή των νέων τιμολογίων, υπάρχει έστω και μικρή αντιστροφή της τάσης, θεωρείται ως ουσιαστική αλλά και συμβολική επιτυχία.
Ο ανταγωνισμός παραμονεύει
Μπορεί η ΔΕΗ να καταγράφει τις πρώτες επιτυχίες της στο κομμάτι της λιανικής, οι ανεξάρτητοι προμηθευτές ωστόσο δεν κάθονται με «σταυρωμένα» τα χέρια και ήδη έχουν ξεκινήσει αντεπίθεση στοχεύοντας σε άλλες σημαντικές κατηγορίες πελατών, όπου έχει ανοίξει ο ανταγωνισμός με τα νέα τιμολόγια. Έτσι μάχη αναμένεται να δοθεί σε κατηγορίες οικιακών πελατών όπως οι οικιακοί πελάτες με μεσαίες καταναλώσεις της τάξης των 1500 κιλοβατωρών το τετράμηνο. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ανεξάρτητοι προμηθευτές, με την ίδια ευκολία που έχασαν κάποιους πελάτες της Μέσης, ήδη μετρουν πολλαπλάσια κέρδη στους οικιακούς καταναλωτές.
Επιπλέον, περιθώρια δραστηριοποίησης για ανεξάρτητους προμηθευτές έχουν ανοίξει και σε μια άλλη κατηγορία πελατών, τους βιομηχανικούς πελάτες μέσης τάσης, με χαμηλό συντελεστή χρησιμοποίησης, ιδιαίτερα εκείνους που κάνουν χρήση των τιμολογίων Β2. Στην αγορά των βιομηχανικών πελατών δραστηριοποιείται ήδη ανεξάρτητος προμηθευτής που προμηθεύει βιομηχανικές μονάδες μεγάλου ομίλου, ενώ τουλάχιστον μία ακόμη μεγάλη βιομηχανία έχει ξεκινήσει συζητήσεις με άλλον προμηθευτή προκειμένου να φύγει από τη ΔΕΗ κερδίζοντας σημαντική έκπτωση σε σχέση με το νέο τιμολόγιο, που επιβαρύνει σημαντικά έως και 57% sites με χαμηλούς συντελεστές χρησιμοποίησης.
Οφέλη για τους καταναλωτές
Το δεδομένο που προκύπτει από τις διεργασίες στη λιανική αγορά είναι ότι πλέον η μάχη της λιανικής οδηγεί σε εξορθολογισμό των τιμών και δημιουργεί ευκαιρίες τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τους προμηθευτές. Και βέβαια, ο ανταγωνισμός «ξύπνησε» ακόμη και την ίδια τη ΔΕΗ, η οποία φαίνεται να συνειδητοποιεί ότι στις νέες συνθήκες της αγοράς η πελατοκεντρική εμπορική πολιτική – ακόμη και υπό το καθεστώς των τιμολογίων ρυθμιστικού ελέγχου – είναι μονόδρομος.

ΠΗΓΗ:www.energypress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...