Η συμφωνία για τον ΑΔΜΗΕ συναντά τέλος την έντονη αμφισβήτηση νομικών κύκλων και οικονομικών αναλυτών. Για «δυσεφάρμοστο και νομικά διάτρητο κείμενο που θα καταπέσει στην πρώτη αγωγή» κάνουν λόγο νομικοί κύκλοι και για «πρωτόγνωρη πρακτική στα χρονικά της χρηματιστηριακής αγοράς» οικονομικοί αναλυτές.
Η συμφωνία-πλαίσιο στην οποία κατέληξαν προχθές αργά το βράδυ κυβέρνηση και πιστωτές προβλέπει την απόσχιση του ΑΔΜΗΕ από τη ΔΕΗ και τη μεταφορά του 100% στο νέο υπερταμείο που θα δημιουργηθεί. Για το στάδιο αυτό δεν προβλέπεται καμία αποζημίωση της ΔΕΗ, οι μέτοχοι της οποίας θα δουν ένα περιουσιακό τους στοιχείο να υφαρπάζεται ουσιαστικά από τον βασικό μέτοχο. Στη συνέχεια το υπερταμείο θα διαθέσει μέσω διαγωνισμού το 20% περίπου σε στρατηγικό επενδυτή, που θα είναι διαχειριστής δικτύου ευρωπαϊκής χώρας και ποσοστό 29% στο Χρηματιστήριο. Η ΔΕΗ θα αποζημιωθεί αφού πουληθεί το συνολικό ποσοστό του 49% από τα έσοδα που θα προκύψουν, ενώ ένα άλλο μέρος θα προέλθει από την καταβολή μέρους των κερδών του ΑΔΜΗΕ. Η αποζημίωση της ΔΕΗ θα υπολογιστεί βάσει μελέτης αποτίμησης του ΑΔΜΗΕ από ανεξάρτητο εκτιμητή που θα οριστεί τον Ιανουάριο σε συμφωνία του Δημοσίου με τους θεσμούς. Για τον καθορισμό του τιμήματος προβλέπεται επίσης ότι θα πρέπει να συνεκτιμηθεί η εκκαθάριση χρεών μεταξύ ΔΕΗ και ΑΔΜΗΕ.
Το κείμενο της συμφωνίας δεν αναφέρεται σε συγκεκριμένο ποσό χρεών, σύμφωνα με τα όσα έχουν διαρρεύσει, ωστόσο, από πλευράς του ΥΠΕΝ, η αναφορά συνδέεται με υποχρεώσεις ύψους 400 εκατ. της ΔΕΗ προς τον ΑΔΜΗΕ. Στην πραγματικότητα, το ύψος αυτό ανέρχεται σε 540 εκατ. και πρόκειται για ποσό με τελικό αποδέκτη στο μεγαλύτερο μέρος τους ηλεκτροπαραγωγούς από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Σε ό,τι αφορά το μάνατζμεντ, η πλειοψηφία θα ανήκει στο Δημόσιο, με σταθερή συμμετοχή του μετόχου μειοψηφίας και διευθύνοντα σύμβουλο με διαδικασία που θα διασφαλίζει τη συμμετοχή και του στρατηγικού επενδυτή. Σε ό,τι αφορά το θέμα της χρηματοδότησης των αναγκαίων για την ηλεκτροδότηση της χώρας έργων στον τομέα της μεταφοράς, η συμφωνία προβλέπει τη δημιουργία ειδικών επενδυτικών οχημάτων (SPVs) με τη συμμετοχή και στρατηγικών επενδυτών για έργα σημαντικής εμβέλειας.
Πηγή: http://www.kathimerini.gr/841951/article/oikonomia/epixeirhseis/anavrasmos-sth-deh-gia-ton-admhe
Πηγή: http://www.kathimerini.gr/841951/article/oikonomia/epixeirhseis/anavrasmos-sth-deh-gia-ton-admhe
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δεν επιτρέπονται νέα σχόλια.