Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011

"Πακέτα" με κιλοβατώρες βάζουν "φωτιά" στη λιανική του ρεύματος

Την επίθεσή τους για την προσέλκυση πελατών και από τον οικιακό τομέα, οργανώνουν οι ιδιώτες πάροχοι ηλεκτρικού ρεύματος, μετά την οριστικοποίηση των αναδιαρθρωμένων τιμολογίων της ΔΕΗ. Την ίδια στιγμή η ΔΕΗ στελεχώνει την διεύθυνση εμπορίας και επιχειρεί εκσυγχρονισμό της εμπορικής της πολιτικής για να αντεπεξέλθει στον ανταγωνισμό.
Τις επόμενες εβδομάδες η λιανική του ρεύματος θα «πάρει φωτιά», όπως βεβαιώνουν παράγοντες του χώρου. Οι δύο μεγάλες ιδιωτικές εταιρείες, η Aegean Power του Ομίλου Μελισσανίδη και η ENERGA, η εταιρεία της οικογενείας Φλώρου που απέκτησε τον συνολικό έλεγχο της Verbund Hellas μετά την αποχώρηση της Αυστριακής Verbund, προγραμματίζουν τις διαφημιστικές τους καμπάνιες στοχεύοντας δυναμικά στη μεγάλη μάζα των καταναλωτών, δηλαδή στους οικιακούς πελάτες. Τα «προϊόντα» τους είναι ήδη στην αγορά, έχουν «μετρηθεί», και οι ιδιώτες προμηθευτές είναι πλέον έτοιμοι να τα επικοινωνήσουν σε μαζική κλίμακα.
Πακέτα με κιλοβατώρες
Τα τιμολόγια της ΔΕΗ, όπως ισχύουν από 1ης Ιανουαρίου, μετά την αναδιάρθρωση, αφήνουν περιθώρια στις περισσότερες περιπτώσεις για παροχή εκπτώσεων εκ μέρους των προμηθευτών. Το ελκυστικό όμως του πράγματος έγκειται κυρίως στο γεγονός ότι οι ιδιώτες «λιανέμποροι» έχουν δημιουργήσει καινούργια «προϊόντα», τα οποία, εάν ο καταναλωτής κάνει καλή διαχείριση του χρόνου και του «προφίλ» του, έχει σημαντικό όφελος. Πρόκειται για «πακέτα» που μοιάζουν με εκείνα που συναντώνται στην αγορά των τηλεπικοινωνιών και βασίζονται στην προαγορά ενέργειας σε ελκυστική τιμή. Δηλαδή ο πελάτης, ανάλογα με το «προφίλ» του και το ρεύμα που καταναλώνει συνήθως στο τετράμηνο, προαγοράζει τις αντίστοιχες κιλοβατώρες σε τιμή χαμηλότερη από την αντίστοιχη της ΔΕΗ σε ποσοστά μέχρι και 15%. Εάν χρειαστεί να «κάψει» παραπάνω ρεύμα, το αγοράζει σε τιμή πάνω κάτω ίδια με της ΔΕΗ.
Επιπλέον οι καταναλωτές δεν πληρώνουν πάγιο, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις (και ειδικά στους καλοπληρωτές) οι εταιρείες τους δίνουν και άλλα κίνητρα, όπως την επιστροφή της προκαταβολής – εγγύησης που έχουν καταβάλει στο παρελθόν στη ΔΕΗ.
Οι δύο μεγάλες εταιρείες υπολογίζουν ότι θα αποσπάσουν από τη ΔΕΗ, η κάθε μία, περί τα 150.000 νοικοκυριά μέσα στο 2011. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Aergean το Δεκέμβριο, χωρίς να προχωρήσει σε διαφημιστική καμπάνια, «πήρε» 6.000 παροχές από οικιακούς και εμπορικούς καταναλωτές.

Εμπορικοί
Την ίδια στιγμή, παρότι τα τιμολόγια της ΔΕΗ στους εμπορικούς καταναλωτές μειώθηκαν σημαντικά και άρα περιορίστηκε κατά πολύ η δυνατότητα των ιδιωτών να δίνουν σημαντικές εκπτώσεις όπως έκαναν μέχρι σήμερα, στον τομέα αυτό δεν παρατηρείται κινητικότητα... επιστροφής πελατών στη ΔΕΗ. Οι 65.000 περίπου εμπορικοί καταναλωτές που είχαν εγκαταλείψει τη ΔΕΗ από τη χαμηλή και τη μέση τάση δεν δείχνουν τάσεις επιστροφής. «Δεν μπορούμε να παίρνουμε εύκολα πελάτες από αυτή την κατηγορία, όπως γινόταν μέχρι τώρα, καθώς το κίνητρο δεν είναι πολύ ισχυρό, αλλά δεν θα χάσουμε αυτούς που είχαμε, διότι ξέρουν ότι θα συνεχίσουν να έχουν άριστη εξυπηρέτηση μαζί με κάποια οικονομική ωφέλεια» υποστηρίζουν τα στελέχη των ιδιωτών προμηθευτών.

Απάντηση από τη ΔΕΗ

Αλλά και στη ΔΕΗ, πέραν των όσων λέγονται δημόσια, στην πράξη ευελπιστούν απλώς σε μια ανάσχεση του ρυθμού των «διαρροών» από τους εμπορικούς πελάτες. Ταυτόχρονα η επιχείρηση οργανώνεται για να αντιμετωπίσει συνολικά τον ανταγωνισμό. Η ανάθεση στον κ. Λάζαρο Καραλάζο, έμπειρο και ικανό στέλεχος, των καθηκόντων του Γενικού Διευθυντή Εμπορίας της ΔΕΗ, εντάσσεται σε αυτό το πλαίσιο, το οποίο περιλαμβάνει την αναμόρφωση των υπηρεσιών και την υιοθέτηση καινούργιων μεθόδων και προϊόντων. «Μέσα στο νέο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον που διαμορφώνεται στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, η ΔΕΗ οφείλει να βελτιώσει σημαντικά τις επιδόσεις της στον τομέα της εμπορικής πολιτικής της, να γίνει πιο πελατοκεντρική και να διαθέτει καλύτερες και περισσότερες υπηρεσίες και προϊόντα σε τιμές ανταγωνιστικές» δηλώνει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΔΕΗ κ. Αρθούρος Ζερβός και εξηγεί ότι «ο νέος Γενικός Διευθυντής αναλαμβάνει το δύσκολο έργο του εκσυγχρονισμού και της ανάπτυξης της εμπορικής πολιτικής της ΔΕΗ, αξιοποιώντας πλήρως το ανθρώπινο δυναμικό της και όλες τις σύγχρονες μεθόδους προώθησης των πωλήσεων, έτσι ώστε η Επιχείρηση να γίνει πιο φιλική προς όλους τους πελάτες της, παρέχοντας υψηλής ποιότητας υπηρεσίες».

Η εικόνα της ΔΕΗ

Ενδιαφέρον πάντως έχει ένα στοιχείο που προκύπτει από έρευνα αγοράς που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό ιδιωτικής εταιρείας λιανικής πώλησης ρεύματος. Σύμφωνα με αυτό, οι καταναλωτές εμφανίζονται εξοργισμένοι με τη ΔΕΗ, όσον αφορά το επίπεδο εξυπηρέτησης, τις μετρήσεις και βέβαια τις αυξήσεις των τιμολογίων. Επιπλέον καταγράφεται μεγάλη δυσαρέσκεια για τη σύνδεσή της με «κατεβασμένους διακόπτες», συνδικαλιστικά προνόμια κ.λπ.
Δηλαδή η εικόνα της ΔΕΗ έχει υποστεί πλήγμα, στο πλαίσιο του περιρρέοντος κλίματος απαξίωσης των «τεμπέληδων δημοσίων υπαλλήλων», των «ρετιρέ των ΔΕΚΟ» των «προνομιούχων συνδικαλιστών» και βέβαια «πληρώνει» την οικονομική δυσπραγία των πολιτών και τα πολλά πήγαινε – έλα των τελευταίων μηνών με τα τιμολόγια, παρά το γεγονός ότι οι αυξήσεις που τελικά προέκυψαν είναι ελάχιστες. Από την έρευνα προκύπτει ότι «ο κόσμος δείχνει πρόθυμος να φύγει από τη ΔΕΗ ακόμα και χωρίς σημαντικό όφελος στην τιμή του ρεύματος», πράγμα το οποίο μένει βεβαίως να επιβεβαιωθεί και στην πράξη.
ΠΗΓΗ:www.energypress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...