Και αυτό διότι όπως έχει γίνει γνωστό οι προτάσεις αυτές περιλαμβάνουν μειώσεις σε κατηγορίες κερδοφόρων τιμολογίων όπως τα εμπορικά ή οι υψηλές οικιακές καταναλώσεις, όπου σήμερα υπάρχει έδαφος για τη δραστηριοποίηση των ιδιωτών προμηθευτών.
Την ίδια στιγμή όμως η αναγκαία αναδιάρθρωση των τιμολογίων της ΔΕΗ προβλέπει κατάργηση των σταυροειδών επιδοτήσεων, δηλαδή για κάποιες κατηγορίες τιμολογίων θα πρέπει να γίνουν αυξήσεις, που όμως η κυβέρνηση «μπλοκάρει» λόγω της γενικότερης οικονομικής κατάστασης.
Σύμφωνα λοιπόν με την επιχειρηματολογία της ιδιωτικής εταιρείας, εάν δεν υπάρξουν οι αυξήσεις σε άλλες κατηγορίες τιμολογίων, τότε οι εναλλακτικοί πάροχοι θα οδηγηθούν σε αδιέξοδο.
Δηλαδή εάν με τις αλλαγές στα τιμολόγια της ΔΕΗ δεν υπάρξει «χώρος» για δραστηριοποίηση ιδιωτικών εταιρειών, καθώς δεν θα καλύπτεται το κόστος λειτουργίας και δεν θα παρέχεται ένα εύλογο περιθώριο κέρδους, τότε θα υπάρξει, σύμφωνα με τη Verbund εκ νέου στρέβλωση του ανταγωνισμού και επανεμφάνιση του μονοπωλίου της ΔΕΗ στην αγορά προμήθειας.
Επίσης η Verbund εκφράζει τη δυσαρέσκειά της για τις αυξήσεις στα λεγόμενα «ρυθμιζόμενα κόστη» (χρεώσεις που αφορούν την πρόσβαση στα δίκτυα, τα τέλη Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας και ΑΠΕ). Ειδικότερα η εταιρεία τονίζει ότι ο χρόνος ανακοίνωσης και εφαρμογής του ύψους των χρεώσεων, δεν μπορεί να ανακοινώνονται εν μέσω της χρονιάς και να χρεώνονται αναδρομικά.
Σύμφωνα λοιπόν με την επιχειρηματολογία της ιδιωτικής εταιρείας, εάν δεν υπάρξουν οι αυξήσεις σε άλλες κατηγορίες τιμολογίων, τότε οι εναλλακτικοί πάροχοι θα οδηγηθούν σε αδιέξοδο.
Δηλαδή εάν με τις αλλαγές στα τιμολόγια της ΔΕΗ δεν υπάρξει «χώρος» για δραστηριοποίηση ιδιωτικών εταιρειών, καθώς δεν θα καλύπτεται το κόστος λειτουργίας και δεν θα παρέχεται ένα εύλογο περιθώριο κέρδους, τότε θα υπάρξει, σύμφωνα με τη Verbund εκ νέου στρέβλωση του ανταγωνισμού και επανεμφάνιση του μονοπωλίου της ΔΕΗ στην αγορά προμήθειας.
Επίσης η Verbund εκφράζει τη δυσαρέσκειά της για τις αυξήσεις στα λεγόμενα «ρυθμιζόμενα κόστη» (χρεώσεις που αφορούν την πρόσβαση στα δίκτυα, τα τέλη Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας και ΑΠΕ). Ειδικότερα η εταιρεία τονίζει ότι ο χρόνος ανακοίνωσης και εφαρμογής του ύψους των χρεώσεων, δεν μπορεί να ανακοινώνονται εν μέσω της χρονιάς και να χρεώνονται αναδρομικά.
Ως παράδειγμα η Verbund επικαλείται το γεγονός ότι οι χρεώσεις ΥΚΩ ανακοινώθηκαν το Μάρτιο του 2010 για όλη τη χρονιά, ενώ θα έπρεπε να έχουν ανακοινωθεί το Νοέμβριο του 2009 και οι χρεώσεις χρήσης συστήματος και δικτύου τον Ιούλιο με αναδρομική ισχύ για όλο το 2010.
Σύμφωνα με την εταιρεία η αύξηση στη μέση τάση είναι κατά μέσο όρο 15% ή 0,9€/MWh και 7% στη χαμηλή τάση. Οι αυξήσεις αυτές επιβαρύνουν τους προμηθευτές και δεν αυξάνουν τη λιανική τιμή του ηλεκτρικού, ενώ δεν υπάρχει –πάντα σύμφωνα με την εταιρεία– ελεγκτικός μηχανισμός που να τις δικαιολογεί και να τις τεκμηριώνει.
Σύμφωνα με την εταιρεία θα πρέπει η ρύθμιση που θα γίνει από τη ΡΑΕ να ακολουθήσει τους κοινοτικούς κανόνες και να διασφαλίζει ότι καλύπτονται τα κόστη λειτουργίας συν ένα εύλογο επιχειρηματικό κέρδος ώστε να υπάρχει κίνητρο για τις ιδιωτικές εταιρείες να συνεχίσουν να δραστηριοποιούνται στην αγορά.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία σε σχέση με τις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας (ΥΚΩ) δηλαδή τις χρεώσεις που επιβάλλονται σε όλους τους καταναλωτές για την κάλυψη κάποιων κοινωνικών τιμολγίων (νησιά, πολύτεκνοι) υποστηρίζει ότι δε διαφωνεί με την ύπαρξή τους αλλά με τη μεθοδολογία που ακολουθείται. Δηλαδή αναφέρει ότι έχει προσφύγει τόσο στο ΣτΕ όσο και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή όχι για να αμφισβητήσει την ύπαρξη των ΥΚΩ αλλά το συγκεκριμένο τρόπο που προσδιορίζονται και επιβάλλονται.
Σύμφωνα με την εταιρεία η αύξηση στη μέση τάση είναι κατά μέσο όρο 15% ή 0,9€/MWh και 7% στη χαμηλή τάση. Οι αυξήσεις αυτές επιβαρύνουν τους προμηθευτές και δεν αυξάνουν τη λιανική τιμή του ηλεκτρικού, ενώ δεν υπάρχει –πάντα σύμφωνα με την εταιρεία– ελεγκτικός μηχανισμός που να τις δικαιολογεί και να τις τεκμηριώνει.
Σύμφωνα με την εταιρεία θα πρέπει η ρύθμιση που θα γίνει από τη ΡΑΕ να ακολουθήσει τους κοινοτικούς κανόνες και να διασφαλίζει ότι καλύπτονται τα κόστη λειτουργίας συν ένα εύλογο επιχειρηματικό κέρδος ώστε να υπάρχει κίνητρο για τις ιδιωτικές εταιρείες να συνεχίσουν να δραστηριοποιούνται στην αγορά.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία σε σχέση με τις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας (ΥΚΩ) δηλαδή τις χρεώσεις που επιβάλλονται σε όλους τους καταναλωτές για την κάλυψη κάποιων κοινωνικών τιμολγίων (νησιά, πολύτεκνοι) υποστηρίζει ότι δε διαφωνεί με την ύπαρξή τους αλλά με τη μεθοδολογία που ακολουθείται. Δηλαδή αναφέρει ότι έχει προσφύγει τόσο στο ΣτΕ όσο και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή όχι για να αμφισβητήσει την ύπαρξη των ΥΚΩ αλλά το συγκεκριμένο τρόπο που προσδιορίζονται και επιβάλλονται.
ΠΗΓΗ: www.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου