Τρίτη 23 Ιουνίου 2009

Χ.ΠΟΣΕΙΔΩΝ:Θα πρέπει να βελτιώσουμε τις λειτουργίες μας

Παρουσίαση από τον Γ.Δ Εμπορίας Χ.Ποσειδών στην Ημερίδα του ΠΑΣΥΠ-ΔΕΗ

Κύριε Πρόεδρε της ΓΕΝΟΠ, κυρία Πρόεδρε του ΠΑΣΥΠ, αγαπητοί συνάδελφοι, είναι πολύ μεγάλη χαρά για εμένα, που μου δίνεται η ευκαιρία από τη θέση του Γενικού Διευθυντή Εμπορίας να σας κάνω μία ενημέρωση για τους στόχους και το πρόγραμμα δράσης της Γενικής μας Διεύθυνσης.
Ένα από τα πρώτα πράγματα που κάναμε πριν από ένα χρόνο που ανέλαβα την κατεύθυνση της Γενικής Διεύθυνσης Εμπορίας, ήταν να μαζέψουμε στελέχη από όλη τη χώρα και από όλες τις ειδικότητες και να κοιτάξουμε πάρα πολύ προσεκτικά όλα τα θέματα με τα οποία ασχολείται η Εμπορία και να προκρίνουμε τους τομείς στους οποίους θα έπρεπε να δώσουμε έμφαση.

Καταλήξαμε λοιπόν ότι οι κύριοι τομείς δραστηριότητας πρέπει να είναι αυτοί οι τρεις:


Το ένα είναι τα τιμολόγια.


Ο δεύτερος τομέας, οι βελτιώσεις στις διαδικασίες και τις λειτουργίες της Γενικής μας Διεύθυνσης.


Και ο τρίτος τομέας, οι νέες δραστηριότητες.
Με τις κατευθύνσεις που είχαμε από το επιχειρησιακό πρόγραμμα της Επιχείρησης, μπορέσαμε και προχωρήσαμε πιο κάτω και διακρίναμε ότι αυτοί οι τομείς δραστηριότητας που σας είπα, τα τιμολόγια δηλαδή, οι βελτιώσεις στις διαδικασίες και οι νέες δραστηριότητες, πρέπει να στοχεύουν σε κάτι.


Θα έπρεπε να στοχεύουν κατ’ αρχήν στο ότι θα έπρεπε η ΔΕΗ να είναι ανταγωνιστική στην αγορά που διαμορφώνεται.


Θα πρέπει να παίξει το ρόλο της με κοινωνική ευθύνη και θα πρέπει να φροντίσει και τις καλύτερες δυνατές συνθήκες για το προσωπικό της.
Ειδικότερα για το θέμα του προσωπικού, όταν λέμε «καλύτερες συνθήκες» εννοούμε βελτίωση των συνθηκών εργασίας, βελτίωση της ασφάλειας, διότι και εμείς έχουμε θέματα ασφάλειας, μπορεί να μην έχουμε ηλεκτροπληξίες, αλλά υπάρχουν θέματα ασφάλειας όταν να μεταφέρουμε χρήματα και κατά τρίτο ρόλο τα αντικείμενα με τα οποία ασχολείται το προσωπικό να είναι όσο γίνεται πιο ενδιαφέροντα ώστε να γίνεται και η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του προσωπικού.
Όπως βλέπετε, για να είμαστε επιτυχείς στην ανταγωνιστική αγορά θα πρέπει να φτιάξουμε και κατάλληλα τιμολόγια, θα πρέπει και να βελτιώσουμε τις διαδικασίες λειτουργίας μας ώστε να μπορούμε να κάνουμε ό,τι καλύτερο γίνεται για τον πελάτη, αλλά και να ασχοληθούμε με νέες δραστηριότητες οι οποίες θα υποστηρίξουν το βασικό μας έργο, προσφέροντας και άλλες υπηρεσίες.
Για να παίξουμε το ρόλο μας με κοινωνική ευθύνη, θα πρέπει και τα τιμολόγια να ανταποκρίνονται στο κόστος και να είναι κοινωνικά αποδεκτά, αλλά και θα πρέπει με τη βελτίωση των λειτουργιών μας να μπορούμε να παρέχουμε επαρκή ηλεκτρική ενέργεια και σε καλές τιμές.
Βεβαίως και για τα θέματα του προσωπικού η βελτίωση των διαδικασιών, όπως θα δούμε παρακάτω, παίζει πολύ μεγάλο ρόλο όσον αφορά τις συνθήκες εργασίας και την ασφάλεια, αλλά και οι νέες δραστηριότητες μπορούν να αποτελέσουν ένα όχημα για καλύτερη αξιοποίηση του προσωπικού σε πιο ενδιαφέρουσες δραστηριότητες.
Θα πιάσουμε λοιπόν τους τρεις τομείς από την αρχή.


Ας αρχίσουμε από τον τομέα των τιμολογίων.


Ένα από τα πράγματα που κάναμε είναι συστήσαμε μία ομάδα για τα τιμολόγια η οποία έχει σκοπό να μεταλαμπαδεύσει την τεχνογνωσία που ήδη υπάρχει σε νεότερους συναδέλφους, αλλά και να αυξήσουμε αυτήν την τεχνογνωσία με τις νεότερες μεθόδους που υπάρχουν ανά τον κόσμο.
Μελετήσαμε ειδικότερα τα τιμολόγια υψηλής τάσης, διότι με Υπουργική Απόφαση τα τιμολόγια υψηλής τάσης έχουν απελευθερωθεί, συνεπώς κρίθηκε απαραίτητο να φτιάξουμε τέτοια τιμολόγια τα οποία να μπορούν να είναι ανταγωνιστικά και κοστοβαρή.


Δηλαδή θα πρέπει και να ανταποκρίνονται στο κόστος και να είναι ανταγωνιστικά αλλά και να έχουν και ένα πρόσθετο χαρακτηριστικό, να μπορούν να είναι προσαρμοσμένα στις ανάγκες κάθε πελάτη.


Κάναμε ειδική μελέτη πάνω σε αυτό και παράλληλα δώσαμε πάρα πολύ μεγάλη έμφαση στον τομέα της κοστολόγησης. Δηλαδή όταν λέμε ότι αυτά τα τιμολόγια πρέπει να είναι κοστοβαρή, δεν θα πιστέψετε πόσο δύσκολη δουλειά είναι να ξέρει κανείς ποιο είναι το πραγματικό του κόστος.
Πιστεύω ότι αυτή είναι η σπουδαιότερη δουλειά που έχουμε κάνει ως τώρα, έχουμε κάνει πάρα πολύ λεπτομερή ανάλυση του κόστους με ειδική ομάδα δικιά μας και έχουμε καταλήξει σε πάρα πολύ καλά συμπεράσματα.


Μπορεί να σας φαίνεται όπως είπα δεδομένο αυτό, όμως δεν είναι καθόλου δεδομένο.


Εάν ρωτήσετε δύο διαφορετικούς ανθρώπους μπορεί να σας δώσουν δύο τελείως διαφορετικές απαντήσεις και να έχουν καταλήξει με διαφορετικές μεθόδους και με διαφορετικά δεδομένα για ένα αποτέλεσμα.


Άρα λοιπόν δίνω –και το ξαναλέω– πολύ μεγάλη σημασία στη δουλειά που έγινε από ομάδα δική μας, της Εμπορίας, για τη σωστή κοστολόγηση.
Βεβαίως το μείζον θέμα όπως ειπώθηκε από όλους τους προλαλήσαντες είναι ο ανταγωνισμός στη λιανεμπορική αγορά.


Ένα από τα θέματα τα οποία είναι απαραίτητο να αντιμετωπίσουμε εδώ είναι ο εκσυγχρονισμός στα τιμολόγια.


Έχετε ίσως ακούσει για τα τιμολόγια ρυθμιστικού ελέγχου.


Τα τιμολόγια ρυθμιστικού ελέγχου είναι μία έννοια η οποία έχει εισαχθεί με την τελευταία Υπουργική Απόφαση.


Αυτά τα τιμολόγια έχουν στόχο να αντανακλούν όλα, όσο γίνεται καλύτερα το κόστος, να μην έχουν δηλαδή σταυροειδείς επιδοτήσεις μεταξύ τους, να είναι όσο γίνεται πιο λίγα, όπως είπε νομίζω ο Πρόεδρος της ΓΕΝΟΠ έχουμε 32 διαφορετικά τιμολόγια πράγματι, πρέπει να γίνουν λιγότερα και πρέπει να αντανακλούν το κόστος, πρέπει δηλαδή να είναι ένα τιμολόγιο το οποίο ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.


Αυτό το τιμολόγιο το ετοιμάζουμε τώρα αλλά δεν θα εφαρμοστεί αμέσως.


Θα εφαρμοστεί σε μία τριετή περίοδο.


Έτσι προβλέπει το ρυθμιστικό πλαίσιο.
Άλλα θέματα πολύ μεγάλης σημασίας είναι οι διακριτές και μονοπωλιακές χρεώσεις. Αυτές οι χρεώσεις αναφέρονται στις χρεώσεις χρήσεως δικτύου, στις χρεώσεις χρήσεως συστήματος και στις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας.


Έχει πολύ μεγάλη σημασία αυτές οι χρεώσεις να εμφανίζονται διακριτά ούτως ώστε εάν δραστηριοποιούνται νέοι προμηθευτές όπως τώρα, να μπορούν να ξέρουν τι οφείλουν να πληρώσουν για αυτές τις υπηρεσίες.


Αυτό το θέμα λοιπόν έχει προχωρήσει και έχει ολοκληρωθεί και με πρόσφατη κοινή Υπουργική Απόφαση έχει εγκριθεί η μεθοδολογία για τις μονοπωλιακές χρεώσεις, προχωράει και βρίσκεται σε πολύ μεγάλο βαθμό ωρίμανσης ο ακριβής προσδιορισμός αυτών των τιμών και ελπίζω πάρα πολύ σύντομα να αρχίσουν όλοι οι προμηθευτές να πληρώνουν τα ΥΚΩ.


Όσον αφορά κύριε Πρόεδρε τις χρεώσεις χρήσεως συστήματος, τις πληρώνουν οι ίδιοι. Χρεώσεις ΥΚΩ δεν πληρώνουν ακόμα, αλλά αυτό το πολεμάμε να γίνει όσο πιο γρήγορα γίνεται.
Ένας άλλος τομέας είναι το κοινωνικό οικιακό τιμολόγιο. Αυτό είναι ένα τιμολόγιο το οποίο αφορά τις πλέον ευπαθείς ομάδες οικιακών καταναλωτών και το οποίο θα είναι σε ιδιαίτερα χαμηλές και προσιτές τιμές.
Η ρήτρα καυσίμου είναι ένα άλλο θέμα με το οποίο ασχοληθήκαμε, αυτός είναι ένας μηχανισμός ώστε να συνδέουμε το τιμολόγιο με την αύξηση ή τη μείωση των τιμών των καυσίμων.
Το βασικότερο όμως θέμα, όπως είπαμε και πριν, είναι το πρόβλημα της λειτουργίας λιανεμπορικής αγοράς.


Τι συμβαίνει εδώ, έχουμε ορισμένα τιμολόγια τα οποία είναι πολύ υψηλά, είναι υψηλότερα του κόστους, αλλά και έχουμε άλλα τιμολόγια τα οποία είναι χαμηλότερα του κόστους.


Τα χαμηλότερα του κόστους είναι τα αγροτικά, τα βιομηχανικά και ορισμένα οικιακά.


Αυτά που είναι υψηλότερα του κόστους είναι κυρίως τα επαγγελματικά μέσης και χαμηλής τάσης.


Αυτό που ονομάζουμε σταυροειδή επιδότηση είναι ότι τα υψηλά τιμολόγια ουσιαστικά, μας επιφέρουν έσοδα αρκετά ώστε να μπορέσουμε να αντισταθμίσουμε τις ζημιές τις οποίες μας δημιουργούν τα χαμηλά τιμολόγια.


Αυτό υπό καλάς συνθήκας όπως φέτος.


Πέρυσι, παραδείγματος χάρη, αυτό δεν μπόρεσε να επιτευχθεί, ήταν ακριβώς αντίθετο, δηλαδή τα ζημιογόνα τιμολόγια κέρδισαν και η ΔΕΗ σημείωσε ζημίες.
Αυτό λοιπόν είναι το πρόβλημα και πώς τώρα δημιουργείται το θέμα με τους ανταγωνιστές, οι ανταγωνιστές προσπαθούν να πάρουν εκείνους τους πελάτες οι οποίοι έχουν τα πολύ υψηλά τιμολόγια.


Πάνε λοιπόν σε κάποιον, όπως ήταν ο Σκλαβενίτης χαρακτηριστικά και του λένε «θα σου κάνουμε μία έκπτωση επί αυτού που πληρώνεις στη ΔΕΗ, πληρώνεις παραδείγματος χάρη 97 Ευρώ η MWh, εμείς θα σου το δώσουμε 95» και αυτές οι τιμές που σας λέω είναι πάρα πολύ κοντά στην αλήθεια.


Έτσι παίρνουν αυτόν τον πελάτη.


Εμάς όμως από αυτόν τον πελάτη που μας στερούν, μας στερούν εκείνη ακριβώς την πηγή η οποία είναι απαραίτητη για να καλύψουμε τις τρύπες.


Αυτό λοιπόν είναι κάτι που δεν μπορούμε να επιτρέψουμε και το αντιμαχόμαστε με νύχια και με δόντια και χαίρομαι πάρα πολύ για τη στάση που έχει το συνδικαλιστικό κίνημα πάνω σε αυτό το θέμα.
Τρόποι αντιμετώπισης αυτού του προβλήματος. Μακροπρόθεσμα η αντιμετώπιση θα γίνει όταν τεθούνε σε εφαρμογή τα τιμολόγια ρυθμιστικού ελέγχου, αλλά βραχυχρόνια, ώσπου να τεθούν αυτά, πρέπει να υπάρξει κάποιος άλλος τρόπος.


Έχουμε προτείνει δύο εναλλακτικές λύσεις οι οποίες εξετάζονται.


Η μία είναι όλοι οι προμηθευτές να συνεισφέρουν, κατά το μέτρο που σου παίρνουν έναν πελάτη, σε αυτό το οποίο εκείνος ο πελάτης συνεισφέρει ή συνεισέφερε στην επιδότηση των ζημιογόνων τιμολογίων. Αυτό μπορεί να γίνει με διάφορους μηχανισμούς, ας μην μπούμε τώρα σε λεπτομέρεια, το ονομάζω συνεισφορά όλων των προμηθευτών και μπορεί να επιτευχθεί μέσω της θέσπισης ενός τέλους πρόσβασης.


Άλλος τρόπος είναι οι κρατικές εγγυήσεις, δηλαδή η έκδοση ομολόγων, αυτό έχει εφαρμοστεί στην Ισπανία και στην Πορτογαλία και με αυτόν τον τρόπο εγγυώνται στην Επιχείρηση ότι κάποια στιγμή αργότερα αυτά τα χρήματα τα οποία δίνουν τώρα θα τα πάρουν.
Η προσωπική μου προτίμηση είναι ο πρώτος τρόπος γιατί είναι πιο άμεσος.


Ο δεύτερος τρόπος είναι μακροπρόθεσμος και δεν συνδέεται άμεσα με τα χρηματοοικονομικά προβλήματα, προβλήματα χρηματοροών τα οποία μπορεί να τύχουν από την απώλεια των πελατών.
Θα μπω τώρα στον δεύτερο τομέα.


Όπως σας είπα έχουμε τρεις τομείς δράσης, ο ένας είναι τα τιμολόγια, ο άλλος είναι οι βελτιώσεις στις διαδικασίες μας και το τρίτος είναι νέες δραστηριότητες.


Τώρα θα μπω στον δεύτερο τομέα, τις βελτιώσεις στη διαδικασία και στη λειτουργία της Εμπορίας.


Μπορέσαμε και ξεχωρίσαμε τις διαδικασίες μας σε τρεις βασικές διαδικασίες ή αλυσίδες αξίας, αν θέλετε. Αυτές είναι, η μία για την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, η άλλη είναι η αλυσίδα αξίας εξυπηρέτησης των πελατών και η τρίτη είναι η αλυσίδα αξίας των λογαριασμών.


Έχει σημασία να τα βάλει κανείς αυτά σε λεπτομερείς διαδικασίες, ώστε να εντοπίσει πού ακριβώς χρειάζονται οι βελτιώσεις.


Είναι καθαρά μία τεχνική που μας βοηθάει εμάς να κάνουμε καλύτερα αυτή τη δουλειά.
Ας πάρουμε την πρώτη αλυσίδα διαδικασίας, είναι η αλυσίδα αξίας της αγοράς.


Δεν είναι τώρα η ώρα να αναλύσουμε πάρα πολύ την αγορά, θα πει και ορισμένα πράγματα για αυτά ο Διευθυντής Διαχείρισης Ενέργειας, ο κύριος Βάσσος, βασικά όμως θα ήθελα να επικεντρωθούμε στα κίτρινα κουτάκια, τα οποία δείχνουν πραγματικά τη διαδικασία.


Η παραγωγή μας διοχετεύεται στην αγορά μέσω της Διεύθυνσης Διαχείρισης, δηλαδή η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας είναι μία πάρα πολύ σημαντική εργασία, η οποία στοχεύει να κάνει βελτιστοποίηση της παραγωγής και όλων των πόρων που χρησιμοποιούμε για να δώσουμε την ενέργεια στον ΔΕΣΜΗΕ, δηλαδή στο σύστημα.


Εδώ φροντίζουμε για την επάρκεια και εφεδρεία ισχύος, για τη διαχείριση των υδάτινων πόρων, για τα θέματα άντλησης, εισαγωγές-εξαγωγές και δικαιώματα εκπομπών ρύπων.


Όλοι αυτοί οι παράγοντες συνεκτιμώνται κατά τη διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας.
Θα ήθελα χαρακτηριστικά να σας πω πόσο καλά είναι τα αποτελέσματα των υδατικών αποθεμάτων, στο πεντάμηνο για το 2008 είχαμε 1.346 γιγαβατώρες, φέτος 2.914, πάνω από 1.000 γιγαβατώρες.


Αυτό είναι ένα πάρα πολύ πολύτιμο αγαθό το οποίο θα μας βοηθήσει σημαντικά στην κερδοφορία τη φετινή.
Κινούμενοι τώρα κατά μήκος της διαδικασίας, από τη Διαχείριση γίνονται οι προσφορές προς το σύστημα, πάλι από τη Διεύθυνση Διαχείρισης Ενέργειας και έτσι προσδιορίζεται η οριακή τιμή συστήματος.


Από εκεί και πέρα μπαίνουμε στην άλλη πλευρά της εξισώσεως, από τη μία πλευρά ήταν και η παραγωγή της ΔΕΗ, αλλά και η εγχύσεις που κάνουν οι τρίτοι. Όλα αυτά λοιπόν έρχονται σε αυτό το σημείο και από εδώ και μπρος αρχίζει η διάθεση της ενέργειας, η προμήθεια δηλαδή.


Η ζήτηση προσδιορίζεται και η ενέργεια πηγαίνει τελικά στους πελάτες μας.


Εδώ μέσα μπορούν να υπάρξουν παρεμβάσεις, όπως η διαχείριση της ζήτησης και τα νέα ενεργειακά προϊόντα τα οποία θα επηρεάσουν τη ζήτηση.
Ας προχωρήσουμε στη δεύτερη αλυσίδα.


Αυτή είναι η αλυσίδα αξίας εξυπηρέτησης των πελατών.


Ας αρχίσουμε από την πρώτη στιγμή, όπου κανείς είτε αποκτά έναν πελάτη είτε πλέον ξανακερδίζει έναν πελάτη, διότι μην ξεχνάτε ότι με τη δραστηριοποίηση νέων προμηθευτών, αν χάσουμε κάποιους πελάτες δεν θα τους χάνουμε μονίμως, όπως έχουμε δει και με τις υπηρεσίες τηλεφωνίας, οι πελάτες φεύγουν και ξαναέρχονται.


Άρα λοιπόν πρέπει πάντοτε να είμεθα σε εγρήγορση, στην περίπτωση που χάνουμε πελάτες να τους ξαναπροσελκύσουμε.


Αυτό είναι ένα θέμα marketing, αλλά, όπως σας είπα, και τα τιμολόγια και τα νέα προϊόντα, όλα αυτά θα στοχεύουν σε αυτό το στόχο.
Για την υποδοχή του πελάτη έχουμε ένα στόχο να αυξήσουμε την τηλεφωνική ή ηλεκτρονική υποδοχή του και εδώ από 1.700 θέλουμε να πάμε στις 3.500 κλήσεις ανά ημέρα.
Ένα μεγάλο θέμα είναι η ενιαία οπτική ταυτότητα όπως είπε και ο Γραμματέας πριν.


Σε αυτό έχουμε φτιάξει μια ομάδα εργασίας η οποία έχει προχωρήσει σε καταστήματα, ίσως μπορούμε να ανοίξουμε ένα παράθυρο να δούμε κάποιες εικόνες εδώ, στη διαμόρφωση κάποιων καταστημάτων τα οποία ήδη έχουμε φτιάξει.


Αυτό είναι στα σχέδια ακόμα, πριν τελειώσει, ας πάμε στο υπόλοιπο και ας πάμε και στην Κοζάνη, αυτό λοιπόν είναι μία προσπάθεια που κάνουμε ώστε όλα μας τα καταστήματα να έχουν μία ομοιομορφία και όσο γίνεται μία καλύτερη εικόνα για τους πελάτες μας.
Το επόμενο βήμα είναι η εξυπηρέτηση των αιτημάτων πελατών, τηλεφωνική εξυπηρέτηση, η μείωση του χρόνου απόκλισης είναι ένας στόχος που έχουμε και θέλουμε να τον πάμε από 2 λεπτά και 49 δευτερόλεπτα στα 20 δευτερόλεπτα.


Είναι ένας στόχος τον οποίον προωθούμε. Έχουμε το call center, το τηλεφωνικό κέντρο, το οποίο εξυπηρετεί τώρα την Αθήνα. Αυτό θέλουμε να το επεκτείνουμε να εξυπηρετήσει όλη τη χώρα. Έχουμε και μία νέα δραστηριότητα την οποία την ονομάζουμε επιγραμματικά one stop shop, σημαίνει εξυπηρέτηση μίας στάσης, θα σας μιλήσει για αυτό το θέμα ο κύριος Αμανατίδης, αυτό είναι μία προσπάθεια που κάνουμε ώστε όταν ένας πελάτης χρειάζεται εξυπηρέτηση και από την Εμπορία και από το Δίκτυο, να παίρνει όλη την εξυπηρέτηση από την πρώτη στάση που κάνει, δηλαδή από την Εμπορία.


Έτσι τον διευκολύνουμε να μην ασχοληθεί εκείνος με γραφειοκρατικά πράγματα τα οποία δεν τα ξέρει κιόλας πολύ καλά, εμείς τα ξέρουμε καλύτερα από αυτόν, μπορούμε να διεκπεραιώσουμε δηλαδή τις δουλειές του πολύ καλύτερα.
Στόχος μας είναι η συνεχής ικανοποίηση των αιτημάτων των πελατών μας.


Μέσα σε αυτά τα πλαίσια η βέλτιστη κατανομή των καταστημάτων και του προσωπικού.


Αυξάνουμε κατά 16% την εμπορική εξυπηρέτηση μέσω του συστήματος εξυπηρέτησης SAP, το οποίο είναι ένα πελατοκεντρικό σύστημα και το οποίο θα υποκαταστήσει τον ΕΡΜΗ, με το τηλεφωνικό κέντρο και νέες ταμειακές μηχανές και με τη βελτίωση της οπτικής ταυτότητας και της εικόνας.
Άρα λοιπόν έχουμε έναν στόχο, να διοχετεύσουμε πόρους προς την εμπορική εξυπηρέτηση, μειώνοντας τους πόρους αντίστοιχα στα λογιστήρια και στην υποστήριξη, αλλά πώς;


Με το να διοχετεύουμε αυτές τις δραστηριότητες προς το κέντρο περισσότερο, χωρίς δηλαδή να χάνεται η αξία ή η ποιότητα αυτής της εργασίας, μπορούμε να εξοικονομήσουμε αυτούς τους πόρους και να τους ρίξουμε στην εμπορική εξυπηρέτηση.
Η τρίτη αλυσίδα αξίας είναι αυτή που ονομάζουμε «αλυσίδα αξίας λογαριασμών», δηλαδή το οικονομικό θέμα.


Από την καταμέτρηση, την έκδοση λογαριασμών, αποστολή λογαριασμών, πληρωμή λογαριασμών, λογιστικός έλεγχος.


Αυτά είναι τα βήματα αυτής της αλυσίδας. Είναι αυτονόητο ότι κάθε ένα από αυτά τα βήματα μπορεί να σπάσει σε πολύ μικρότερα, είναι δηλαδή σαν ένα βιβλίο με σελίδες που ανοίγουν και συνέχεια μπορούμε να κάνουμε άπειρες βελτιώσεις.


Αλλά ας πάρουμε τις πιο χοντρικές βελτιώσεις τώρα.
Έχουμε συνεννοηθεί με το Δίκτυο και έχει γίνει πολύ σημαντική δουλειά να μειωθούν οι περιπτώσεις μη λήψης ένδειξης και τις έχουμε κατεβάσει από 0,6% και στοχεύουμε να πάνε στο 0%. Ήδη πάμε καλά σε αυτήν την κατεύθυνση.


Όπως επίσης τα διορθωτικά σημειώματα να μειωθούν κατά 10%.
Οι έλεγχοι καταστρατήγησης τιμολογίων, ένα πολύ σημαντικό θέμα, έχουμε κάνει μεγάλες προόδους εκεί και θα σας το δείξουμε στην επόμενη διαφάνεια.
Για την αποστολή των λογαριασμών. Ένα 25% του προϋπολογισμού της Γενικής Διεύθυνσης Εμπορίας πηγαίνει για την αποστολή λ


ογαριασμών. Είκοσι εκατομμύρια περίπου. Αυτό είναι ένα ποσό το οποίο δύσκολα μπορούμε να μειώσουμε, γιατί ακόμα δεν έχει γίνει αποδεκτή η ηλεκτρονική αποστολή λογαριασμών.


Θα ήταν για λόγους της Εφορίας, του Υπουργείου Οικονομικών, είναι ένα δύσκολο θέμα το οποίο όμως πρέπει να το προσπαθήσουμε, διότι αν μπορούμε να γλιτώσουμε 20.000.000 είναι ένα πολύ σημαντικό πράγμα.
Εδώ βλέπετε τις άλλες προσπάθειες που κάνουμε.


Μία προσπάθεια που κάνουμε είναι η πληρωμή μέσω αυτομάτων συστημάτων, όπως είναι οι πάγιες εντολές τραπέζης ή μέσω άλλων τρόπων. Αυτό το θέμα έχει παρεξηγηθεί πάρα πολύ.


Δεν προσπαθούμε να κλείσουμε καταστήματα, προσπαθούμε να μειώσουμε την εισπρακτική δραστηριότητα προκειμένου να αποσυμφορήσουμε ανθρώπους να κάνουν άλλες χρήσιμες δουλειές.


Η είσπραξη δεν είναι αυτό που λέγεται core business της ΔΕΗ. Το core business της ΔΕΗ είναι η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και η πώληση ηλεκτρική ενέργειας.


Την είσπραξη μπορούν να την κάνουν καλύτερα άλλοι, οι οποίοι ειδικεύονται σε αυτό, όπως είναι οι τράπεζες και τέτοιου είδους οργανισμοί.


Άρα λοιπόν, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μειώνουμε προσωπικό, σημαίνει ότι χρησιμοποιούμε το προσωπικό μας καλύτερα και αποσυμφορίζουμε αυτά τα γραφεία.


Προωθούμε λοιπόν τις πληρωμές μέσω αυτομάτων λογαριασμών και ο στόχος μας είναι από το 43,6% που ήταν στην αρχή του χρόνου να πάμε στο 46%.


Τα άλλα θέματα είναι απλώς θέματα παρακολούθησης.
Θα ήθελα να σας δείξω την επόμενη διαφάνεια που δείχνει κάποια από τα επιτεύγματα στον τομέα των ελέγχων.


Από τον Οκτώβριο του 2008, σε συνεργασία με το Δίκτυο, κατορθώσαμε να αυξήσουμε τις εισπράξεις από φωτισμό οδών και πλατειών κατά 16%, με έσοδα 24% σε αυτόν τον τομέα.


Πολλές φορές δεν γινόντουσαν καταμετρήσεις, είχαν μείνει οι καταμετρήσεις για χρόνια αμέτρητες.
Στους αγροτικούς πελάτες η καταστρατήγηση φτάνει το 60% σε ορισμένες περιοχές. Από τον έλεγχο και την προσπάθεια που κάνουμε έχουμε 343.000 Ευρώ πρόσθετα έσοδα τα οποία θα πήγαιναν χαμένα.


Και από τις παροχές στους μετασχηματιστές εντάσεως είχαμε μία απώλεια από λανθασμένες ενδείξεις των χαρακτηριστικών τους και έχουμε άλλα 519.000 Ευρώ όφελος.
Θα ήθελα τώρα να πω δυο λόγια για τις νέες δραστηριότητες, τις οποίες έχουμε βάλει μπροστά.


Ακόμα δεν έχουμε προχωρήσει να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές, αλλά έχουμε μελετήσει πολλές και τις έχουμε φέρει σε ένα σημείο ωρίμανσης.
Υπηρεσίες δημοτικού φωτισμού, αυτό είναι μία από αυτές, σε συνεργασία με τους Δήμους θα μπορούσαμε να προσφέρουμε ολοκληρωμένες υπηρεσίες φωτισμού, συντήρησης, εγκατάστασης κ.λπ. Διαχείριση της ζήτησης, αυτό είναι ένα τεράστιο θέμα το οποίο είναι ένα θέμα με το οποίο η Επιχείρηση πρέπει κάποια στιγμή να ασχοληθεί.


Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να εγκαταστήσουμε τέτοιου είδους μετρητές, έξυπνους μετρητές, οι οποίοι μπορούν να έχουν αμφίδρομη επικοινωνία με το κέντρο, να παίρνουν μηνύματα για το πότε η ζήτηση είναι υψηλή, να παίρνουν μηνύματα για το πότε η τιμή του ρεύματος θα είναι υψηλή, λόγω υψηλών φορτίων και να αποφασίζει ο κάθε πελάτης μόνος του πώς θα κάνει χρήση γνωρίζοντας τι ακριβώς θα χρεώνεται.
Ο τρίτος τομέας είναι η εξυπηρέτηση μίας στάσης που σας είπα, θα μιλήσει για αυτό αργότερα ο κύριος Αμανατίδης, ο οποίος ξεκίνησε αυτήν την εργασία όταν ακόμα ήταν στην Εμπορία ως Διευθυντής στη Θεσσαλονίκη, τώρα βρίσκεται στο Δίκτυο αλλά η δραστηριότητα που ξεκίνησε συνεχίζεται από άλλους στην Εμπορία και έχει δείξει πάρα πολύ καλά αποτελέσματα σε πολλά σημεία της χώρας.
Ένας άλλος τομέας είναι η ενεργειακή απόδοση κτιρίων, αυτός είναι ένας τομέας τον οποίο εξετάζουμε και ο Βοηθός Διευθυντής, ο κύριος Τσιρούλης, έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με αυτό το θέμα.


Αυτό είναι μία νέα δραστηριότητα η οποία έχει μπει ως απαίτηση από τη νομοθεσία την Ευρωπαϊκή και την Ελληνική –θέλει ακόμα ψάξιμο– και ενδεχομένως να μπορέσει να αποτελέσει και μία επικερδή εργασία για τη ΔΕΗ.
Τελευταία αναφέρω μία άλλη προσπάθεια που κάνουμε, την εξετάζει ιδιαίτερα ο κύριος Βάσσος από τη Διεύθυνση Διαχείρισης Ενέργειας, για το ενδεχόμενο να ανοίξουμε ένα γραφείο Εμπορίας στη Βουλγαρία, το οποίο να μπορέσει να μας βοηθήσει να ρυθμίσουμε καλύτερα θέματα εισαγωγών ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και πωλήσεις στις γύρω χώρες. Και αυτό είναι υπό εξέταση.
Όπως είδατε, έχουμε δραστηριοποιηθεί σε πάρα πολλούς τομείς και σε πολλούς έχουμε ήδη δείξει αποτελέσματα και πάρα πολλά πράγματα μένει ακόμα να γίνουν.


Πιστεύω ότι η έμφαση που πρέπει να δοθεί στο εγγύς μέλλον είναι στα ρυθμιστικά θέματα, δηλαδή στα θέματα λειτουργίας της αγοράς, χωρίς να αδικείται η ΔΕΗ και ειδικότερα θα πρέπει να μορφώσουμε απόψεις και πολύ ισχυρές πρωτοβουλίες και θέσεις προς τις ρυθμιστικές αρχές και προς το Υπουργείο όσον αφορά τη θέση της ΔΕΗ στην αγορά.
Πράγματα τα οποία δεν έχουμε κάνει ακόμα και τα οποία πρέπει να ξεκινήσουμε είναι η σύγκριση της λειτουργίας της Εμπορίας με τις παρόμοιες εταιρίες του εξωτερικού. Αυτό δεν έχει γίνει και είναι πάρα πολύ χρήσιμο να γίνει.


Αυτό λέγεται bench marking, δηλαδή να συγκριθούμε με άλλες εταιρίες της Ευρώπης κυρίως.
Ένα τελευταίο θέμα είναι η διάρθρωση των τιμολογίων σύμφωνα με το πλήθος και ύψος των λογαριασμών.


Αυτό είναι κάτι καινούριο για τη ΔΕΗ, δεν έχει γίνει ακόμα και να σας εξηγήσω τι είναι:


Ως τώρα μπορεί ένας πελάτης να έχει παροχές στην υψηλή τάση, στη μέση τάση και στη χαμηλή τάση.


Οι περισσότεροι έχουν ίσως δύο, έχουν μέση και χαμηλή, αλλά ενδεχομένως αν το πάρουμε στη γενικότητά του, ένας πελάτης μπορεί να έχει παροχές σε διάφορες τάσεις.


Τότε, όσον αφορά το σκέλος της υψηλής και της μέσης, τον πελάτη αυτόν τον διαχειρίζεται η Διεύθυνση Μεγάλων Πελατών, όσον αφορά το κομμάτι της χαμηλής τον διαχειρίζεται η Διεύθυνση Πωλήσεων.


Υπάρχει ένα σύστημα το οποίο λέγεται Key Accounts Management, βάσει του οποίου ένας τέτοιος πελάτης διαχειρίζεται από ένα κέντρο, δηλαδή κάποιος διαχειρίζεται τον Σκλαβενίτη, παραδείγματος χάρη, ο οποίος έχει παροχές σε όλες τις τάσεις.


Αυτό είναι ένας νέος τρόπος τον οποίο πρέπει να εφαρμόσουμε, έχει εφαρμοστεί αλλού και είναι και αυτό μία από τις προτεραιότητες για το μέλλον.


Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...