Τρίτη 15 Ιουνίου 2010

ΔΕΗ: «Δεν φταίμε εμείς για τις βλάβες σε ηλεκτρικές συσκευές»

Καταστράφηκαν οι ηλεκτρικές συσκευές σας λόγω αυξομείωσης της τάσης του παρεχόμενου από τη ΔΕΗ ρεύματος; «Ας προσέχατε!» είναι η απάντηση της ΔΕΗ στις σχετικές καταγγελίες τις οποίες έχει δεχτεί ο Συνήγορος του Πολίτη.
Υστερα από εξέταση 1.751 καταγγελιών, οι περισσότερες εκ των οποίων αφορούν αιτήματα για αποζημίωση από βλάβες ηλεκτρικών συσκευών αλλά και προβλήματα σχετικά με τις υπηρεσίες εμπορίας και διανομής, ο Συνήγορος του Πολίτη ξέδωσε ειδική έκθεση για τις σχέσεις των καταναλωτών με τη ΔΕΗ, εστιάζοντας κυρίως στο θέμα της λειτουργίας της επιχείρησης.
Η ειδική έκθεση καταγράφει τα προβλήματα που εντόπισε το Συνήγορος, καθώς και γενικότερα λειτουργικά ζητήματα της ΔΕΗ, και προτείνει και λύσεις και τρόπους πρόληψης, στο πλαίσιο της συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών, η οποία χαρακτηρίζεται «από την εποικοδομητική ανταλλαγή απόψεων και την, σε σημαντικό βαθμό, αποδοχή των προτάσεων και θέσεων της ανεξάρτητης αρχής».
Σχετικά με τις διαμαρτυρίες πολιτών για την καταστροφή ηλεκτρικών συσκευών, λόγω αυξομείωσης της τάσης του παρεχόμενου από τη ΔΕΗ ρεύματος και την άρνησή της να τους αποζημιώσει για τις ζημιές, η Αρχή έχει συντάξει και απευθύνει προς την επιχείρηση πόρισμα στο οποίο καταγράφονταν αναλυτικά τα επιχειρήματά της. Σύμφωνα με την έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη: «ο μεγαλύτερος αριθμός περιπτώσεων αυξομείωσης της τάσης του ρεύματος οφείλεται σε κακή συντήρηση του δικτύου της ΔΕΗ Α.Ε. Συνεπώς σε αμέλεια της ίδιας της εταιρείας, η οποία για το λόγο αυτό υποχρεούται να αποζημιώσει τους καταναλωτές για τις ζημιές που αυτοί υπέστησαν».
Από την πλευρά της η ΔΕΗ απαντά ότι «τα δίκτυα ηλεκτροδότησης επιθεωρούνται και συντηρούνται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τους Κανονισμούς και τη διεθνή πρακτική και ότι οι καταναλωτές μπορούν και πρέπει να εφοδιάζονται με ειδικές διατάξεις προστασίας ώστε να προστατεύουν τον εξοπλισμό τους από διαταραχές της τάσης».
Παρ' όλα αυτά, σύμφωνα με τον Συνήγορο του Πολίτη: «η ΔΕΗ Α.Ε. έκανε αποδεκτή σχετική πρόταση του Συνηγόρου του Πολίτη να ενημερώνει τους καταναλωτές, εντάσσοντας σε κάθε λογαριασμό ρεύματος σχετική επισήμανση, ότι μπορούν να ελαχιστοποιήσουν τυχόν ζημιές από βλάβη στην τροφοδοσία ρεύματος, μπορούν να εγκαθιστούν κατάλληλες προστατευτικές διατάξεις στην εσωτερική τους ηλεκτρική εγκατάσταση (π.χ. σταθεροποιητές τάσης), προκειμένου να προληφθεί η πρόκληση ζημιών ή η εμφάνιση ανωμαλιών στη λειτουργία των συσκευών».
Τέλος, στην έκθεσή της, η Αρχή προτείνει να επιλυθούν άμεσα τα όποια διαδικαστικά ζητήματα της συνεργασίας μεταξύ των κλάδων της ΔΕΗ, προκειμένου να μη διεκπεραιώνονται εν μέρει, αποσπασματικά και με μεγάλη καθυστέρηση οι υποθέσεις των πολιτών και να αποφεύγεται η αναίτια ταλαιπωρία τους».
ΠΗΓΗ: www.enet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...