Ελληνο-ιταλικός αγωγός, μετοχική συμμετοχή σε μεγάλες εταιρείες του χώρου όπως η ΔΕΠΑ και ενδιαφέρον για την εξαγορά μονάδων της ΔΕΗ, στο πλαίσιο του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, βρέθηκαν στο επίκεντρο των συναντήσεων που είχε με έλληνες υπουργούς ο επικεφαλής της ιταλικής Εdison, Umberto Quadrino.
Με σκοπό να προωθήσει τα σχέδια της ιταλικής εταιρείας αλλά και αναζητώντας νέες επενδυτικές ευκαιρίες, ο διευθύνων σύμβουλος της ιταλικής εταιρείας- που στην Ελλάδα συνεργάζεται με τη ΔΕΠΑ για τον ελληνο-ιταλικό και ελληνο-βουλγαρικό αγωγό αερίου, ενώ ταυτόχρονα έχει συστήσει μεικτή εταιρεία με τα ΕΛΠΕ στην ηλεκτροπαραγωγή- συναντήθηκε με τον υπουργό Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου, την υπουργό και τον υφυπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Τ. Μπιρμπίλη και Ι. Μανιάτη και με τον υπουργό Επικρατείας Χ. Παμπούκη.
Ερωτηθείς ποιες είναι αυτές οι νέες επενδυτικές ευκαιρίες, ο κ. Quadrino είπε πως η Εdison θα εξετάσει προσεκτικά κάθε πρόταση που θα θέσει στο τραπέζι η ελληνική κυβέρνηση, μη αποκλείοντας το ενδεχόμενο- εφόσον, όπως είπε, τεθεί τέτοιο θέμα - συμμετοχής της ως στρατηγικού επενδυτή στο μετοχικό κεφάλαιο της ΔΕΠΑ ή της ΔΕΗ, καθώς επίσης και εξαγοράς μονάδων ηλεκτροπαραγωγής της τελευταίας. Ανέφερε, άλλωστε, ότι έχει θέσει ως στόχο την απόκτηση μεριδίου 15% στην ελληνική αγορά ηλεκτρισμού, με ένα χαρτοφυλάκιο που θα αποτελείται τόσο από μονάδες φυσικού αερίου, όσο και από μονάδες λιγνίτη αλλά και υδροηλεκτρικά εργοστάσια (που σήμερα μόνο η ΔΕΗ διαθέτει). Ενδιαφέρον άφησε να εννοηθεί ότι υπάρχει και για συμμετοχή της Εdison στη δημιουργία μεγάλου αποθηκευτικού χώρου υγροποιημένου αερίου, είτε στο σχέδιο που ανακοίνωσε προ μηνός η κυβέρνηση στο λιμάνι του Αστακού από κοινού με κεφάλαια από το Κατάρ, είτε σε άλλη θέση.
Υπό εξέταση είναι επίσης το ενδεχόμενο εισόδου της στο μετοχικό κεφάλαιο της ΕΠΑ Αττικής, δεδομένου ότι η αμερικανική Duke Εnergy, ο ένας από τους δύο ιδιώτες μετόχους, πουλάει τη συμμετοχή της.
Για την αγορά ηλεκτρισμού
Για την ελληνική αγορά ηλεκτρισμού έθεσε θέμα μεγαλύτερης απελευθέρωσης και βελτίωσης του ανταγωνισμού, λέγοντας πως η κυβέρνηση θα πρέπει να δει το πρόβλημα χωρίς να θέτει θέμα αύξησης των τιμολογίων. «Η τιμή πώλησης της ηλεκτρικής ενέργειας είναι χαμηλότερη από το κόστος του καυσίμου σε αρκετές περιπτώσεις» είπε χαρακτηριστικά. Το ενδιαφέρον της εταιρείας είναι εύλογο, δεδομένου ότι η νέα μονάδα της από κοινού με τα ΕΛΠΕ αρχίζει στο τέλος του καλοκαιριού εμπoρική λειτουργία.
Στις Βρυξέλλες ο αγωγός
Αναφορικά με τον αγωγό, ο ιταλικός όμιλος ζητεί από την ελληνική κυβέρνηση, όπως έχει κάνει και με την ιταλική, να θέσει πιο έντονα στις Βρυξέλλες το θέμα του ελληνο-τουρκο-ιταλικού (ΙΤGΙ) αγωγού, ώστε να πιέσουν με τη σειρά τους και εκείνες την Αγκυρα για να επιταχυνθούν οι διαδικασίες. Το έργο που έχει εξαγγελθεί εδώ και πολλά χρόνια παραμένει στάσιμο, τόσο εξαιτίας των απαιτήσεων της τουρκικής κυβέρνησης για τη διέλευση τράνζιτ του αζερικού αερίου, όσο και λόγω του θολού τοπίου που υπάρχει γύρω από τη χρηματοδότησή του.
Δείγμα του βάρους που δίνει η ιταλική εταιρεία στον ΙΤGΙ είναι η φράση του επικεφαλής της Εdison ότι «ο αγωγός Νabucco, που θεωρείται ανταγωνιστική πρόταση, χρειάζεται 30 δισ. κυβικά μέτρα αερίου τον χρόνο (που δεν είναι διαθέσιμα αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Κασπίας) έναντι 10 δισ. του ΙΤGΙ, τα οποία μπορεί να διαθέσει το Αζερμπαϊτζάν».
Σύμφωνα με τον κ. Quadrino υπάρχει ήδη μία συμφωνία με την Τουρκία για τη διέλευση του αζερικού αερίου από το δίκτυό της, η οποία ωστόσο δεν έχει επικυρωθεί νομοθετικά.
Εκτίμησε πάντως ότι σε διεθνές φόρουμ που θα γίνει τις προσεχείς ημέρες στη Ρώμη, στο πλαίσιο του οποίου θα συναντηθούν οι Μπερλουσκόνι και Ερντογάν, αλλά και στη συνάντηση που θα έχει στα μέσα Μαΐου στην Αθήνα ο Γ. Παπανδρέου με τον τούρκο ομόλογό του, το θέμα θα επιλυθεί.
ΠΗΓΗ: http://www.tanea.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου