Παρασκευή, 7 Αυγούστου 2015

Συνάντηση της ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ – ΚΗΕ με τον Γεν. Διευθυντή ΕΜΠΟΡΙΑΣ κ. ΛΑΖΑΡΟ ΚΑΡΑΛΑΖΟ

Συνεχίζοντας τον κύκλο των συναντήσεων – ενημερώσεων με Διευθυντικά Στελέχη της Επιχείρησης, το προεδρείο της ΓΕΝΟΠ Δ.Ε.Η. συναντήθηκε (την Πέμπτη 6 Αυγούστου) με τον Γενικό Διευθυντή Εμπορίας κ. Λάζαρο Καραλάζο.
Η συζήτηση επικεντρώθηκε στο σοβαρότερο εκ των προβλημάτων που αντιμετωπίζει σήμερα η επιχείρηση και δεν είναι άλλο από αυτό τωνληξιπρόθεσμων οφειλών οι οποίες, πιο συγκεκριμένα, τα τελευταία πέντε χρόνια έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί αφού από τα 700 εκατομμύρια που ήταν το 2011, σήμερα έχουν εκτιναχθεί στα ύψη φθάνοντας σε περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια και με –δυστυχώς- με αυξητικές τάσεις.
Η ΓΕΝΟΠ –γνωρίζοντας πολύ καλά την σοβαρότητα του αντίκτυπου του εν λόγω ζητήματος το παρακολουθεί στενά- είναι σε θέση να γνωρίζει πως, αναλύοντας κανείς το προφίλ των καταναλωτών που οφείλουν τα ανωτέρω ποσά, μπορεί εύκολα να οδηγηθεί σε ασφαλή συμπεράσματα έτσι ώστε να προχωρήσει στην λήψη δέσμης μέτρων προκειμένου να αντιμετωπισθεί αποτελεσματικά η κατάσταση.
Πιο συγκεκριμένα, 280 εκατομμύρια ευρώ αφορούν σε οφειλές υψηλής κατανάλωσης, εκ των οποίων τα 250 εκατομμύρια αφορούν τις ενεργοβόρες βιομηχανίες για τις  οποίες μάλιστα υφίσταται η γνωστή διαδικασία προσφυγής στη διαιτητική διαδικασία, για την οποία ως ΓΕΝΟΠ έχουμε εκφράσει τις διαφωνίες μας.
220 εκατομμύρια € οφείλει το Ελληνικό Δημόσιο, εκ των οποίων τα 115 αφορούν τον ευρύτερο Δημόσιο τομέα (κυρίως τις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) και  των Τοπικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ).
Είναι μάλιστα απορίας άξιο το γεγονός ότι την ώρα που η Δ.Ε.Η. αποδίδει στους Δήμους τα δημοτικά τέλη, οι ΔΕΥΑ -που στην ουσία είναι Δημοτικές Επιχειρήσεις- οφείλουν υπέρογκα ποσά στη Δ.Ε.Η, δημιουργώντας πολλές και γνωστές αρρυθμίες με πολλαπλά αντίκτυπα.
Τέλος 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ, είναι το ποσό που δυστυχώς οφείλουν οι καταναλωτές στη Μέση και Χαμηλή κατανάλωση. Εξ αυτών, τα 300 εκατομμύρια ευρώ αφορούν 440.000 πρώην πελάτες της Δ.Ε.Η (τα ποσά αυτά η Δ.Ε.Η προφανώς και τα διεκδικεί μέσω της δικαστικής οδού).
Άμεσος στόχος της Επιχείρησης και δη της Γενικής Διεύθυνσης Εμπορίας, όπως ανέφερε ο κ. Καραλάζος, είναι η ανάσχεση των ληξιπρόθεσμων οφειλών ενώ σε δεύτερη φάση,  η μείωση τους.
Ακριβώς σε αυτή τη λογική, η ΓΕΝΟΠ Δ.Ε.Η. για μια ακόμα φορά χαιρετίζει την απόφαση της διοίκησης της Δ.Ε.Η για το νέο διακανονισμό των οφειλών με την μείωση της προκαταβολής στο ελάχιστο  ποσοστό του 10% και την αύξηση του αριθμού των δόσεων σε 36 με το μέγιστο ποσό δόσης να μην υπερβαίνει το 30% του μηνιαίου λογαριασμού.
Ταυτόχρονα η ΓΕΝΟΠ καταγγέλλει με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο την απαράδεκτη στάση της ΡΑΕ η οποία δεν παραλείπει καθημερινά να αποδεικνύει το πόσο εξαρτημένη είναι από τα συμφέροντα αφού με τον πλέον σκανδαλώδη τρόπο απέρριψε πρόταση της Δ.Ε.Η που ήθελε να μην έχει δικαίωμα αλλαγής παρόχου και άρα ηλεκτροδότησης ο καταναλωτής ο οποίος έχει ανεξόφλητο λογαριασμό στον προηγούμενο πάροχο.
Είναι πασιφανές ότι με τούτη της την πρακτική, η ΡΑΕ ενθαρρύνει τους 450.000 καταναλωτές που οφείλουν περισσότερα από 300 εκατομμύρια ευρώ στη Δ.Ε.Η, να αλλάζουν πάροχο και στη συνέχεια να αλλάζουν εκ νέου πάροχο χωρίς βεβαίως να εξοφλήσουν τους προηγούμενους λογαριασμούς.Σημειώνουμε ότι αναφερόμαστε σε προφίλ καταναλωτών που δεν έχουν αδυναμία εξόφλησης των λογαριασμών αλλά –σε πολύ απλά Ελληνικά- είναι κοινοί απατεώνες (η ΓΕΝΟΠ Δ.Ε.Η. είναι σε θέση να γνωρίζει πρόσωπα και καταστάσεις και επιφυλάσσεται για την δημοσίευση τους).
Στο πλαίσιο της συνάντησης έγινε αναφορά στη συνεργασία που υπάρχει με τις διευθύνσεις της ΔΕΔΔΗΕ για την υλοποίηση των εντολών αποκοπής ενώ από τη συζήτηση επιβεβαιώθηκε η αδήριτη ανάγκη για καλύτερη συνεργασία και συνεννόηση με τις υπηρεσίες της ΔΕΔΔΗΕ (αναγκαιότητα που επισημάνθηκε και στην πρόσφατη συνάντησή μας με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλό της κ. Χατζηαργυρίου Νικόλαο).
Τέλος, με δεδομένο το γεγονός ότι τα καταστήματα αποτελούν τον κύριο μοχλό της επιχείρησης και το ανθρώπινο δυναμικό είναι το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα, έγινε αναφορά στο ομολογουμένως φιλόδοξο επιχειρησιακό σχέδιο 2015 -  2016 για την προώθηση και πώληση και άλλων προϊόντων
Κοινή πεποίθηση αποτελεί η εκτίμηση ότι δεν πρέπει να προσεγγίζουμε το θέμα της εμπορίας (και των 120 περίπου καταστημάτων στην Ελλάδα) μόνο ως σημεία είσπραξης, όταν σε περισσότερα από 7000 σημεία στην Επικράτεια υπάρχει δυνατότητα πληρωμής λογαριασμού, όταν το 47%  των πληρωμών γίνεται μέσω των παγίων εντολών και στις τράπεζες, το 11% πραγματοποιείται στα Ελληνικά Ταχυδρομεία, 4% σε διάφορα άλλα σημεία και μόνο το 38% πραγματοποιείται στα καταστήματα της επιχείρησης.
Η ΓΕΝΟΠ πιστεύει ακράδαντα (και στέκεται αρωγός σε κάθε προσπάθεια που αποσκοπεί στην εύρυθμη λειτουργία της Επιχείρησης και στην καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών), ότι το στοίχημα της επόμενης ημέρας για την Γενική Διεύθυνση Εμπορίας, παρά τη μεγάλη έλλειψη προσωπικού, θα εκτιμηθεί τελικώς με θετικό αποτέλεσμα.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...